ליאת, גרושה, מוכשרת, יפה, בכירה בתפקידה בארגון ממלכתי, החלימה זה עתה ממחלה ממארת לאחר ניתוח וטיפולים קשים. הסריקה האחרונה היתה מצויינת – היא בריאה!
לאחר חודשים ארוכים של התמודדות קשה היא יצאה לחיים, רוצה להרגיש שהיא נוגסת בהם בכל פה. היא פתחה כרטיס באתר הכרויות, מבקשת להכיר איש טוב, כזה שאפשר יהיה לפתח עימו קשר עמוק ואולי אפילו לאהוב. לאחר זמן, הופיע האיש המיוחל, נראה ונשמע מצוין, דייט קפה והתחילה המתקפה. הפצצה שיטתית של עשרות רבות של הודעות במסנג׳ר ובווטסאפ. בוקר טוב / אני אוהב אותך / שירים / סרטונים/ לינקים / גיפים / מדבקות / לינקים ליוטיוב ומכל טוּב… עשרות של הודעות / מחמאות / דברי כיבושין ופירגונים אין סופיים בנוסח ״שנים ייחלתי לפגוש אשה כמוך״, ״אני חולם על עתיד משותף״, ״את הדבר הכי טוב שקרה לי״ ועוד.
ליאת התענגה על כל הטוב הזה, זה סחרר אותה וריגש אותה. תוך זמן קצר בן כמה ימים בודדים, היא חוותה התאהבות מדהימה, מפתיעה, כזו שכבר שנים מאז גירושיה לא חוותה (ואף הפסיקה להאמין שעוד יש דבר כזה), עוד קצת והיא נמסה ומתמסרת בכל מאודה, והיא אינה יודעת שהיא בעצם קורבן למניפולציה על ידי הרעפה של מה שנראה כמו טונות של תשומת לב וחיבה.
״הפצצת אהבה״ היא חלק אפשרי מדפוס התעללות נרקיסיסטית, בה הנרקיסיסט מציף את הקורבן במילים אוהבות, ובפעולות שונות ומניפולטיביות (נדיבות מופרזת, פינוקים, הפתעות ומתנות) היוצרות תחושה של חיבור עילאי, נהדר ועוצמתי, חוויה מרגשת של התאהבות אמת מופלאה. כך שלמרות ההכרות הקצרה, נחווית התאהבות קסומה, עד לרגע בו הפוגע השיג את מבוקשו, ומתחיל השלב השני במעגל ההתעללות – והאדם האהוב שהיה חם ומחזר, הופך לקר ומנוכר, עד להיפטרות באופן משפיל ומזלזל.
מכיוון שלא תמיד יש דרך להבדיל בין ״הפצצת אהבה״ לבין התאהבות אמת, רבים וטובים, נשים וגברים, נופלים קורבן בידי המתעלל/ת. למזלה של ליאת (בין במזל או יד המקרה) אימוג׳י מטופש ששלחה למתעלל, התניע מצידו מתקפת זעם מבהילה, שהסיגה אותה תוהה ונרעשת.
אלי היא הגיעה המומה, מובכת, מופתעת ומעורערת, בנסיון להחזיר לעצמה את עצמה, מעשרה ימים של גן עדן…
מצרף סימנים מחשידים ל״הפצצת אהבה״:
א. הם אומרים ״אוהב אותך״ מהר מדי.
ב. תחושה שהעניינים מתנהלים יותר מדי טוב מלהיות אמיתיים.
ג. הם יוצרים גירסה שקרית של עצמם בהתאמה למה שאת אוהבת.
ד. מבקשים / עוברים למגורים משותפים מוקדם מאוד.
ה. מפעילים עליך לחץ להתחייב.
ו. רוצים להיות איתך 24/7.
ז. מחמאות מוגזמות.
ח. מרעיפים עליך מתנות יקרות.